Terperangkap dalam lift

>> Thursday, April 2, 2009

Tgk tajuk je rasanya mcm dah tahu kan apa yang berlaku.. Actually nak citer ngan uoolss pagi tadi masa saya habis je minum pagi ngan mama aqilah dan rafflesia merah saya naik semula ke department saya untuk meneruskan kejer.. last-last... tup....tuppp
Lift yang saya naik stuck tak bergerak-gerak..
masa memula tu oklah kan.. cool je saya... dah 1 minit berlalu saya pun tekan loceng...
maintenance kata dia akan panggil orang bertindak...
Saya cool lagi.. 2 minit berlalu... saya mula gelisah...
Dalam hati.. aaarrhhh sudah... mati plak aku kang...
mujur lampu berfungsi. tapi aircond plak takde.. kepanasan aku kat dalam tu sorang-sorang
Aku cuba nak call sesiapa yang ada kat opis tu tapi line dalam lift takde plak...
Aaaaarrgghhhhhh tensionnnn......
mulut aku tak henti-henti berdoa agar allah selamat kan aku..
boleh dalam hati berkata-kata..
Ya allah engkau selamatkanlah hambamu ini.. hambamu ini belum melahirkan keturunan lagi ya allah... tolonglah aku....
Hikkk..hikkk...hikkk kelakarkan!!!! sepotan je idea doa tu datang.....
kiranya lama gak aku terperangkap uoolss.. lebih kurang 10 minit.....
Akhirnya.. lift saya berjaya diperbaiki....
Suke...suke...suke... syukur.... alhamdulillahhhhhhh...

p/s.. tapikan... pengajaran yang saya dapat dalam kes ini ialah.. h/p perlu sentiasa berada disisi kita...dan sentiasa mempunyai nilai kredit yang mencukupi.....

12 comments:

SyaNa April 2, 2009 at 9:11 AM  

Ya Allah..kalo aku da nangis beria tu..takot weyy..da la selalu tgk cerite antu dlm lif..
tp bab doa tu kan..mana tau dimakbul kan..

ya btol kredit kena cukup..bateri jgn kong

noniey April 2, 2009 at 9:12 AM  

kalau aku confirm dah nangis dah dalam tu. nauzubillah. nasib baik kat tempat keje aku ni takde lif.. huhuhuhu..

tipahvogue April 2, 2009 at 10:22 AM  

aiyooooo..ngeri hoccay! kalo tipah, mau meraung dah kat dlm lif tu! isk!

attyfir April 2, 2009 at 10:31 AM  

alhamdullilah nasib takde apa..syukur ye..

Mamamanja April 2, 2009 at 10:49 AM  

sorang je ker lam lif tu??? siannya...
sib baik xde apa2.

RaFFLeSiA MeRaH April 2, 2009 at 10:54 AM  

patut lif kena sediakan satu kerusi spare...time2 cenggini leh duduk...hiksss...lagi bagus siapkan air minuman ker, jajan2 ker....ishhh....pasni x berani nk naik lif sensorg arrr...

Irfa April 2, 2009 at 11:14 AM  

eee takutnya.penah sangkut dlm lift tp dgn ramai org,sib baik org kat luar dengar kami jerit,siap kopak gan parang lagi.mmg panas gila sbb lift padat

m@m@yAyA April 2, 2009 at 12:08 PM  

wah akak smla pngalamn ngan zura sblm nie..huhu..
tp btl kata akak hp tue msti ada dsisi salu lau emergency leh guna..

nizza-abira April 2, 2009 at 4:03 PM  

Suspen niza baca entry ina.
Memang menakutkan apatah lg kita sensorang dlm tu.
Apapun, syukur semuanya ok kan...?

Erin Rashid April 3, 2009 at 4:43 AM  

salam,
jumpa lagi d sini
pengalaman tu plg takut nk hadapi
tapi itu la kelemahan sistem telekomunikasi d msia
masih ada tempat2 tertentu tak de coverage
so, pasnih kene cari jln utk percepatkan lahir zuriat
sbb Allah dh perkenankan doamu..!

~ujicham~ April 3, 2009 at 10:20 AM  

tp signal takde, camne nk guna hs?

CuTeMiUt78 April 3, 2009 at 3:21 PM  

alhamdulilah selamat.. ish.. takut gak ler klu naik lif sorang2..