~ Sesi Temuduga ~

>> Thursday, April 9, 2009

Hari ni saya telah selamat menghadiri temuduga kenaikan pangkat.. Tapi saya nak mohon maaf banyak-banyak sebab N3 ni tidak ada gambao... bukan apa uolls takut punya pasal sampai tak sempat nak amik gambar.. lagipun sepanjang pagi saya dok membuat persediaan...
Tapi kelakar tul uoll.. saya punyalah bersedia membaca macam-macam isu nasional, misi visi jabatan saya, bidang tugas, peranan dan sebagainya...tapi satu haram tak ditanyanya...
Antara soalan yang ditanya ialah :-
* Apakah cabaran yang anda pernah tempuhi sepanjang berkhidmat dengan kerajaan yang melibatkan integriti?
* Kretif adalah penting didalam diri seorang penjawat awam... adakah anda seorang yang kretif dan sila terangkan dengan lebih jelas?
* Jika Saya lihat didalam resume anda saya dapati pengalaman yang anda ada begitu luas.. boleh ceritakan dengan jelas apakah tugas yang anda lakukan bermula dari pekerjaan yang pertama?
* Apakah perubahan yang anda telah lakukan dijabatan anda?
itu saja uollss...
Langsung tak sentuh tentang jabatan saya... boleh gitu?.. Calon yang lain semua ditanya.. siap kena speaking london lagi.. saya punyalah bersiap sedia dengan speaking london tapi harammm tak ditanya... Syukur gak kan...
Tapi satu je uoll ... saya tak pasti adakah dia kurang bertanya sebab saya menjawab dengan panjang lebar atau dia kurang bertanya sebab saya orang terakhir atau dia sebenarnya dah ada calon yang sesuai... boleh uoll komen tak...

10 comments:

SyaNa April 9, 2009 at 4:33 PM  

dapat gak nye interview..
tawakal je la..
bak kata fadhilah Kamsah..
kalo keje tu kite pny ade la..
kalo tak dpt tu..ade hikmah..

chaiyokkkk

ima shhs April 9, 2009 at 4:48 PM  

Insya Allah... rezeki Allah tu ada... :))

Yang penting kita dah berusaha ke arah itu... Lgpun peluang yg ada dah pun digunakan dgn sebaik mungkin kann... hurmmm...

Moga berjaya kelak !!..amin

Diarihatiku1976 April 9, 2009 at 5:01 PM  

betul tu saya setuju sgt... semua rezeki allah kan.. yang penting saya dah berusaha ke arah itu... kalau tak dapat pun takpe.. sebab saya syukur dah ada kejer tetap.. sedangkan ramai lagi yg menganggur di luar sana

Izan April 9, 2009 at 5:22 PM  

kalau pikir interview mesti ketaq seluruh badan...

gud luck!! semoga keputusannya positive.. =)

aku April 9, 2009 at 5:43 PM  

yakin kan diri...

hehhee..
insya-Allah kalau rezeki
x ke mana...

Joyah Sempoi April 9, 2009 at 6:23 PM  

well, kekadang interviewer ni dah kehabisan idea nak tanya...depa nipun bukan nak tengok jawapan kita tp nak tengok kitanya level of confident...anyway, be proud of urself...dah dapat interview pun dah kira bernasib baik...apepun, good luck and wish all the best...kalu dah tertulis itu untuk kita, insyaAllah...

attyfir April 9, 2009 at 7:09 PM  

insyallah..ade rezeki..tuh

Ibuhani April 9, 2009 at 8:51 PM  

kalau dah rezeki kita, jawab x betul pun tetap akan jadi hak kita......gd luck....hrp2 rezeki awak nanti..

Erin Rashid April 10, 2009 at 4:34 AM  

em..tuh la
mcm bnyk kebarangkalian je kan..?
ada dtg mimpi tak psl benda ni?
saya, kalo dh risau sgt
sure temui jwpan dlm mimpi
hehehe..
tapi mimpi tuh mainan tdo
takleh plak nk caya sgt dak..?

~ujicham~ April 10, 2009 at 2:23 PM  

dah lepas.. lega.