~ Aktiviti Hujung Minggu ~

>> Monday, April 6, 2009

Sabtu & Ahad yang lepas saya beroperasi mengemas rumah.. dah lama tinggal umah tak mengemas.. selalunya.. selang 2 minggu saya akan amik maid untuk operasi mengemas rumah.... tapi tetiba je entah malaikat mana yg membisik kat telinga ni terus saya mengemas sendiri... Ceh wah jadi isteri sejatilah plak...En hubby tgk isterinya terkezut plak.. almaklumlah... isteri dia kat sakit pinggang.. so mana boleh buat kejer berat-berat.. tapi saya plak berkeras nak buat.. nak basuh bilik air lah.. nak basuh baju... nak sapu lantai.. nak mop lantai...

So layan jelahhhh... janji umah bersih....

Tgk ni.. tak pernah saya kemas umah sampai jumpa habuk begini punya banyak.. yg kelakar.. merata tempat ada rambut.. bawah katil ada rambut.. bilik air ada rambut.. ruang tamu ada rambut.. merata ada.. sapa punya lagi kalau bukan saya punya...tak tahu nape rambut saya selalu gugur.. dah tua gamaknya ekk...


sambil mengemas harus mesin basuh berjalan kan.. kalau tak kang lambat plak nak keringnya.. ni adalah baju saya untuk seminggu laki bini.. saya basuh baju harus kena tunggu seminggu.. kalau tak kang.. kat opis asyik nak fikir angkat baju jemuran.. hujan dah turun.....




Basuh dah.. kering pun dah... adussss bab melipat yg malas ni... takpe..takpe.. kita cari pemangsa ekkk...


Hahhhh inilah pemangsanya... guna ayat power sikit terus rajin plak nak melipat.. bagus... sayangggg.. sayanggggggg mcm tulah suami Honeyyyy....


Ni satu lagi... lepas kemas harus kena masak kan.. saya jarang masak kat umah.. hidup asyik makan luar jer.. sesekali takpelah.. nanti lupa plak skill kan... tapiiiiii....
yang paling saya malas dan menci ialah nak siang ikan.. menci..menci..menciii.

Settle semua kan.. tersadai laki bini dok ngadap tgk tv.. sorry ekk gambo takde.. En Hubby bising dah.. asyik snap gambo je.. ampon sayanggg....hikkk ...hikkk..hikk

10 comments:

LoVEaQshA April 6, 2009 at 8:26 AM  

Akak yg tang rmbut ngan bju tue kita smla..Lau sapu kat mn2 pown mstia da rmbt..ntah sape punyer jer???
Bju plak zura ckp bercinta nk lipat,bsuh rjin sb ada mesin kn..hehe

mama_Lieya April 6, 2009 at 8:48 AM  

wahh....complete..

mama hujung minggu ler paling malas...

sebab anak dara ku suka memunggah..

bl tgk umah bersepah..mula ler mood rajin hilang..

ima shhs April 6, 2009 at 9:07 AM  

mak aii... bagus2... cam tuh r isteri mithali...hek..hek..hek..

p/s; akak biler kiter leh sembang kat ym...??

leadleedeea April 6, 2009 at 9:42 AM  

isteri mithali n rajins..hehehe...fenomena yg sama kat umah saya jgak..haha..

nizza-abira April 6, 2009 at 12:18 PM  

rambut sy pun byk gugur. En Din puas bising tp sy jwb nak buat mcmana, dah nak gugur. bukannya leh tahan2. Lastly dia sarankan suh potong rambut tp sy tak suka rambut pendek2 ni.

~~ciklinn~~ April 6, 2009 at 12:59 PM  

wah bagus2 rajinn tu..... sama byklah kain kita..hahhahah

SyaNa April 6, 2009 at 1:23 PM  

amboii semangat ye...
aku smlm upah org kemas umah..
tak larat nk pk nk start dr mana..
rela aku kuar duit pastu aku dok tgk tv..
:p pemalassss sungguhhh

Izan April 7, 2009 at 5:38 AM  

sama la saya pun kalau sapu sampah penuh ngan rambut. rambut sapa lg kalau bukan rambut saya.. =)

saya kalau beli ikan selalu suruh org yang jual ikan tu terus siang dan bersihkan ikan. so bila balik ruamh tak payah nak bersiang ikan lg da. jimat masa skit...

Erin Rashid April 7, 2009 at 7:36 AM  

saya kalo dh ber2 je
alamat tak berasap gak la dapur tu
jarang2 je la jawabnye
heheh

ppb_ppkp April 7, 2009 at 9:32 AM  

sebut pasai rambut gugur...erm..mungkin akak boleh join forum hamidarshat.com utk tau sebabnya..imah pon rambut gugur...
that why imah dah 3 thn still xdak anak..cuba akak masuk forum ni...