~ Perubatan Traditional ~

>> Monday, April 6, 2009

semalam En Hubby ajak gi Melaka.. katanya member dia ada beritahu tempat orang berubat untuk dapat anak.. ialah kan usaha.. usaha tangga kejayaan... so dalam kul 10.30 pagi lepas sarapan saya relex je gi melaka....

rumah pak haji tu kat Bukit Tembakau, Melaka. Namanya Haji Hassan.. Anak di Habsah Hassan.. kenal tak?.. alahhh yang penulis lirik tu.. tak ingat lagi?.. alah yg buka restoran Puteri tuuu.. hah ingat dah yekk...

Dengan ayah dia lah saya berubat.. tapikan .. yelah nak percaya pun takleh.. tapi dalam hati nekad kan.. so saya tawakal je.. Pak Hj tu kata rahim saya tak serasi ngan benih suami saya.. mak aiii sedihnya uolll.... boleh tak serasi plak... bila dgr perkataan tak serasi tu berderau darah saya.. mcm saya ngan laki bini ni tak serasi plak... nak menitik air mata saya.. tapi saya tahan je...

Pas tu pak haji kata cari pinang dara atau pinang yang buah mula-mula sebiji je...
saya kata mana nak jumpa pak haji... kena tanam pinang plak saya.. pas tu tunggu berbuah.. buah pertama tu saya amik...

saya ckp ngan pak haji habis cam ner pak haji kalau takde... dia kata kalau takde.. berdoa jelahhh....boleh gitu... adussss...

cam ner ni uolll... leh tak tolong carikan saya buah pinang muda tu.. kiranya bauh pinang buah yang pertama tu.. kalau ada beritahulah saya.. saya sanggup beli... tolong ekkk...plzzzzzzzzzz...

11 comments:

LoVEaQshA April 6, 2009 at 1:58 PM  

La akak g berubt kt bkt tembakau?dh dekat sgt ngan kg zura dpn ckit jer umbai..
Zura knl ank sedara habsah hassan tue.dolu kwn skol kakak zura..
Owh akak g berubt kat ctu rupanyer..
Psl buah pinang tue xthula kat mn nk dpt kak,tp nti zura tny kwn zura sb dlu dia g berirut pown mkck tue mnt buah pinang..

My Blog April 6, 2009 at 2:37 PM  

yer ker zura.. kalau ada tolong ekkk
akak harap sgt
makcik tu ok ker

PuteriSatu April 6, 2009 at 2:56 PM  

weh..mana nak cari pinang pertama tu..kira pinang dara ye....nak tanam..jenuh lak nunggu pinang nak berbuah...

~~ciklinn~~ April 6, 2009 at 3:14 PM  

erm man anak cari yerk... takpe nanti tanya mak kat kg kalu dia tau...

takper yg penting kita usahakan....

ermm berurut dah ke.... sbb akak ipar dulu 4 thn gak tunggu pastu dia berubat dgn nenek sedara linn alhamdulillah skrg dah dua anak dier..

RaFFLeSiA MeRaH April 6, 2009 at 4:22 PM  

ishhh...susah jugak tu nak mencari ko...kena cari sape penanam pokok pinang...ade ladang pinang x kat malaysia ni? aduii.....tp x per la, usaha mane yg patut yer na...aku ni pun duk usaha2 gak....

Izan April 7, 2009 at 5:35 AM  

ish... jenuh la kalau nk tnam then tunggu berbuah. lama nak tunggu tu... try la cara lain plak. tak salah kalau kita cari jalan lain. semoga berjaya...

Erin Rashid April 7, 2009 at 7:33 AM  

i am so sad about this too..
harap2 ada org tanam pokok pinang kt luar sana
tlg la sis nih ek!!

ppb_ppkp April 7, 2009 at 9:27 AM  

akak sabar k..smua ni dugaan..
imah pon dok berubat lani kat sp petani..
makcik ni..kalo leh pegnen dia kana ckp pegnen..kalo xleh dia ckp xleh..alhmdulillah..dah 2 x imah pi kat dia....dia suh mkn byk sayur je.....
insyallah nanti kalo jumpa imah bgtaw akak ek...

LoVEaQshA April 7, 2009 at 10:29 AM  

Kak zura dh tny mebr dia kata mak mrtua dia mmg byk tnm pkok tue tp dia kata lau nk yg muda kna amik dr pkok..tp mslhnyer pkok tue tgi sgt n btgnyer krus2 jer tp dia cuna ushakan..
Nti apa2 hal zura gtau kat akak yer..Zura try bntu apa yg bole..
Insyallah..

CuTeMiUt78 April 7, 2009 at 1:07 PM  

uish... gitu ke.. eemmmm kat kg cik abg kita pun dah tak de pokok pinang ni.. agak payah gak ler klu nak cari pinang muda sekarang ni.. takpe.. usaha dulu kan.. insyallah semoga segala urusan dipermudahkan

Wife to Firdaus Ghazali April 7, 2009 at 7:14 PM  

akak...saya kwn loveaqsha...saya ada buah pinang tu tapi yg muda ngn yg tua...nak x?