~ Minta pandangan ~

>> Thursday, April 30, 2009

Tinggal sudah kisah cedih aku... kalau ikut memang cedih kan tapi aku rasa aku mesti kena ceriakan diri gak.. betul kata uolll semua yg tinggal komen kat blog aku ni.. kalau kira berduka nanti kita stress ... so aku rasa baik aku fikirkan sesuatu dan bertindak kan.. melalak je tak bertindak payah gak kan...
So bila aku fikir laki bini aku rasa aku nak teruskan rawatan aku ni.. setelah rehat setahun dari proses rawatan ..aku rasa dah sampai waktu utk aku mulakan semula...tapi.... nak mula dari mana ya...masalah aku ialah... adakah aku nak teruskan rawatan dihospital? atau... makan suppliment di farmasi?... atau.... gunakan biodex?... atau...urut? atau... berubat secara tradisional?
Agak-agak uolls saya cara bagaimana yg saya patut mulakan?
plzzzzzzzz...... beri pandangan..........


Saje menjaje gambo sendiri.. sebab nak tunjukkan kat uollss bahawasanya saya sudah pun ceria...






Amacam... ceria ke tak... boleh jadi model kamera ke atau model tandas...( aksi ini diambil didepan cermin tandas opis )

8 comments:

SyaNa April 30, 2009 at 9:30 AM  

ni pandangan aku je la ye..
aku rse better ko followup ngan doc blk..ye la ko pn da 1thn stop treatment kan..bab biodex tu, kalo ko rse ko bleh konsisten mkn takpe..mcm aku ni ha tak konsisten..asyik nau lupe..kalo bab makan suppliment dr farmasi tu better ko mintak advice doc dlu..
ape2 pn aku rse better ko jmp doc lama ko dulu..

AbQar|'s April 30, 2009 at 10:04 AM  

Wah cayalah kak...BRAVO..tepuk2!!teruskan jer biodex tuh (bukan iklan nih)..then teruskan jugak f/up dgn doktor..n mintak advice dia suppliment apa yg seswaiii ngan akak..then jaga makan minum...elakkan dari minum air bergas especially coke( klu boleh jauhkan diri terus)..byk mkn mknn yg ader mengandungi acid folic (nih petua ima-shhs)...n byk kan doa dan solat hajat berjemaah ngan suami...yakin dgn segala ikhtiar yg akak lakukan..insya Allah di permudahkan jalann

Puteri Satu April 30, 2009 at 10:14 AM  

satu lagi...yang paling penting...harus muhasabah diri kita...ok...gud luck... (huhuhu..cam aku bagus benor...wekekek)....

Ayu Zan April 30, 2009 at 10:57 AM  

doa..senjata mukmin...kan kan..
teruskan usaha ye..
cara tradisi pun ok gak cube kan...
ikhtiar..ehhehehehe

AyunasiA April 30, 2009 at 12:55 PM  

saya salute akak yang berusaha bersungguh2 camnih. saya nih tak rajin sangat dan penakut pon yea. biler baca blog akak ni, baru lah terbuka hati nak tingkatkan usaha untuk mendapatkan baby. good luck untuk akak (dan saya juga).

Unknown April 30, 2009 at 10:31 PM  

salam..
kakyong setuju dgn pandangan UmmmiAbqari.. semoga terus berusaha.. jgn putus asa & hepi selalu.. be positif..!!

Izan May 1, 2009 at 6:22 AM  

bagus la ceria2kan diri..
tanya skit, akak sorang jer ke yang buat rawatan. seeloknya dua2 org sekali kene wat check up. kalau tak dpt zuriat bukan hanya pompuan jer yang kene wat rawatan. pihak lelaki pun kene jugak wat rawatan.
org selalu salahkan wanita kalau tak dpt zuriat, kadang2 masalah tu dtgnya dr lelaki.

Diarihatiku1976 May 3, 2009 at 11:25 PM  

izan.. tentang rawatan kalau di HUKM kami suami isteri wajib kena hadir.. dua-dua kena buat rawatan.. setakat ni hubby takde masalah.. saya pun takde .. cuma rawatan saya lebih sikit.. en hubby cuma kena pastikan air sperma tu je..saya plak mcm-mcm...