Kalau dah bukan rezeki...

>> Thursday, March 26, 2009

sebenarnya minggu ni adalah minggu yg paling membosankan.. buat per semua tak menjadi.. kepala dok ingat kat SPA ( Suruhanjaya Perkhidmatan Awam ) jer... nak tahu nape.. sebab saya kecewa sgt tidak dipilih menghadiri kenaikkan pangkat. Tak tahulah apa salahnya sehingga nama saya tidak tersenarai langsung... so ..

Hari ni saya amik keputusan untuk pergi ke SPA bertanyakan kenapa dan apa kreteria yang ditetapkan sehingga nama saya tidak tersenarai langsung.. Setelah disemak ternyata saya memenuhi kreteria yang ditetapkan... cuma maybe ada kesilapan teknikal. So seperti yg di suruh saya pun menulis surat rayuan kepada Lembaga Panel Temuduga... dia kata tunggu 3 hari .. insyaalah positif atau negatif akan dimaklumkan.. so tunggu jelah uoollss....Kalau ada rezeki tidak kemana kan...

Actually.. saya tak kisah kalau saya tak dapat pun pangkat ni.... cuma yang saya kisahkan ialah nape saya tidak layak langsung untuk dipanggil temuduga... tu yg saya kisahkan sebenarnya... pada saya kalau dah pergi temuduga tak dapat itu boleh diterima sebab maybe persaingan yg sengit atau maybe saya yg tak berapa layak semasa ditemuduga... ni boleh tidak lepas langsung untuk ditemuduga.. sedangkan kelayakkan wajib semua saya ada... pelik kan?... kalau saya freshie maybelah kan.. ni saya telah berkhidmat ... so tu yg musykil tu...

Tapi takpelah uollss.. kalau dah bukan rezeki kita kan... usaha cam ner pun kalau dah bukan rezeki kita tetap tak akan dapat gak kan.... anyway doakan saya ya untuk rayuan saya iteeewww..... hikkkk...hikkk...hikkkk

7 comments:

RaFFLeSiA MeRaH March 26, 2009 at 8:21 AM  

ingat nak citer camane ko kat SPA tu...lum update lagi citer tu yer...k la, ari ni update k....

PuteriSatu March 26, 2009 at 8:36 AM  

tak per...ada rezeki ko nanti...tak de kat sini..ada kat situ...tak dapat naik pangkat..kot ko peknen ke tahun ni..sapa tahu...kan...rezeki tu tuhan bagi dengan bermacam cara dan bentuk....pikir positif ok....

SyaNa March 26, 2009 at 8:53 AM  

ade rezeki tak kemana..
mungkin ade hikmah nye..
ape2 pn gud luck ok..
chaiyokk..chaiyokk

ez March 26, 2009 at 10:21 AM  

emm..btul tu ape yg kengkawan kata..akak, sabo ye..insyallah adalah nanti rejeki akak..sabar ye kak..sy percaya mesti ada..kekdg sume tu ujian dr Allah..yg penting kita sabar..mana tau kan Allah nak bg akak rejeki yg lagi besar...hehe..

~ilyanie_usyuk~ March 26, 2009 at 12:03 PM  

erm sabar jek la.
Kalau ada rezeki, x kemana la tuh.

Saya doakan yang terbaik untuk akak k.

Chill,kak!
HEHE~

=)

My Blog March 26, 2009 at 2:34 PM  

thanks semua.. doakan saya semoga dapat rezeki tidak kira dalam apa cara sekalipun..

Joyah Sempoi March 28, 2009 at 8:28 PM  

hubby selalu pesan...kalau rezeki itu mmg dah tertulis utk kita, apa yg boleh kita buat...bykkan berdoa,berusaha dan bertawakal...amin...so good luck!