~ Family Kesayanganku ~

>> Tuesday, March 31, 2009


Ok rasanya saya asyik citer pasal diri saya je kan.. so la ni saya nak citer berkenaan dengan family saya plak.. Firstly bila uolss tgk gambo kat atas tu... apa yang terfikir difikiran uollss???

Hah.. mesti uoolss kata .. mak aiii ..ramainya.......tul tak....hikkss...hikss....hikss...

Kalau u ollss nak tahu adik beradik saya ni seramai 14 orang satu emak dan satu ayah... amacam.. power tak...saya adalah anak bongsu sekali.. paling manja, paling garang, paling bertanggungjawab dan paling penyayang... ngeh..ngeh,,ngehh.. ( Perasan )

Semua dah kahwin dan mempunyai anak saudara seramai 40 orang.. hah tu ada lagi yg tak masuk dalam gambo tu.. sebab they all beraya dirumah mertua... kalau semua ada mau sesak rumah tau.. Kalau time ada kenduri kendara ke atau raya ke kan.. we all tidur tak menentu dah.. main tido je sebelah sapa-sapa... bilik ada 5 sure tak cukup.. mujur cik besan semua faham...

Masa ni kalau berborak sampai kul 3 pagi tak perasan sebab byk benda nak citer... kalau orang tgk family saya semua tak sangka saya still lum ada anak.. sebab katanya family saya family subur... Tapi yelah kan... dalam setandan kelapa mesti ada satu yang komengnya kan.... dah tentu saya kan.. sebab saya je yg lum ada anak.... cedihhhh.. huwwwwaaaaa... sayanggggg jom buat anak cepattttttt....

16 comments:

m@m@yAyA March 31, 2009 at 8:05 AM  

ish akak jgn cedih2 yer..sm2 kita berusaha erk..

SyaNa March 31, 2009 at 8:14 AM  

fuyooo power tu...
best nye adik badik ramai..meriah btol..

RaFFLeSiA MeRaH March 31, 2009 at 8:28 AM  

sonok tgk org adik beradik ramai, asben aku pun adik beradik ramai gak...tolak 4 dr adik beradik ko jadi 10 org...tapi anak2 sedara asben aku x ramai sgt, paling ramai pun 4 org ajoooorrkkkk...sesekali kalau balik berkumpul kat umah, adehhhh..pening lak paler aku....huhuhu.....

Irfa March 31, 2009 at 9:04 AM  

SALAM ..
ya betul,mak aii..ramainya.saya 6 beradik je,baru 2 org kawin ..
lambat lagilah nak ramai2 mcm family u..ala,jgn sedih..belum ada rezki..usaha tangga kejayaan.:-)

Unknown March 31, 2009 at 9:48 AM  

Xpe, pelan2 la kayuh... insyaAllah..ade rezeki tue...

mama wanie March 31, 2009 at 9:57 AM  

emm best nyer ramai...

mama tujuh beradik jer..
anak sedara dah 7 orang

bila balik berkumpul..
masih rasa tak ramai..
cam kosong jer..

mungkin sebab parents dah tak der..
huhu..

Deqna March 31, 2009 at 9:58 AM  

syoknya byk adik badik... meriah betul tambah lagi time raya.. pasal anak tu.. sabarlah tu sumer bkn kita yg tentukan.. saya pun dah nak masuk 2 thn dah...

attyfir March 31, 2009 at 10:26 AM  

fuyoo..anak bongsu dr 14 beradik..mesti ar manja.sonok jd adik last nie

Anne Zain March 31, 2009 at 11:22 AM  

best ek kalau famili besor ni...hihihih....mesti sonot time kumpul ramai2...pastu gi beraya convoi...perghhh...

i tag u tau...meh dtg umah i amek!
tatau nak tag sape..hihi

Mamamanja March 31, 2009 at 11:26 AM  

kalo wat kenduri kendara adik badik jerk dah penuh 1 umah...

mak encik | SZ March 31, 2009 at 12:17 PM  

wahh bestnya kak...akak cam kawan baik sy, dia anak bongsu drpd 10 org (shj).tiap kali raya dia yg paling kaya sbb abag2 kakak2 dia bg duit raya banyakkk...kitorg la jeles..hihihi

Unknown March 31, 2009 at 1:40 PM  

masyaAllah..
memang ramai giler..
pasti riuh kalo berkumpulkan..
kalo yang sekapla sumenya mesti best giler...

Ciklinn March 31, 2009 at 1:41 PM  

meriah2..linn suka ramai2 cenggini...sbb tu linn nak anak yg ramai...hahhahah

Unknown April 1, 2009 at 7:37 PM  

Subhanallah! Meriah dan murahnya rezeki keluarga ina ya. Tentu seronok bila semua adik-beradik pulang ke kampung kan. Keluarga kakchik yg 9 beradik ni pun dah riuh-rendah, takleh nak imagine kalau 14 berganda2 riuhnya.

nizza-abira April 2, 2009 at 4:17 PM  

sonoknya tgk adik beradik ina ramai. Mesti riuh kan umah dibuatnya?
Apapun, jgn sedih2 sgt ye.
Ada tu rezeki kita semua cuma amsa je tak tiba lagi

(Cewah!! konon nak nasihat org, hakikatnya sy pun sedey jgk :()

~ujicham~ April 3, 2009 at 10:26 AM  

nanti kalau dah ada rezki, adalah tu. sementara tu honeymoonla dulu ye tak.