~ Berita Yang Tak Sedap Di Dengar ~

>> Friday, March 27, 2009

En Hubby citer ngan aku.. ayah dia call beritahu si Man nak kahwin.. Terkezutt telinga aku mendengarnya.. sebab apa? sebab Man tu kalau uolls nak tahu muda lagi.. baru 22 tahun umurnya... Man tu adik ipar aku ler.. sapa lagi kan... Dari gaya En Hubby citer mcm dia tak berapa nak suka.. sebab dia cedih aar nape adik-adik dia tak menjadi.. apa yg dia suruh semua adik beradik dia tak nak dgr.. takde sorang pun yang boleh dibanggakan... Patutlah dia ajak adik dia datang kl cari kejer mcm-mcm alasan yg diberi... rupanya dah ada buah hati pengarang jantung kat kg.....

Aku.. mcm biasalah kan... dengarkan apa je En Hubby citer.. jadi pendengar setia.. ceh wahhhhh... tapi dalam hati aku ni sebenarnya tak berapa nak suka dgr citer ni.. nak tahu nape... sebab kalau adik ipar aku kahwin nanti... hati aku akan sakit lagi di perli-perli kaum kerabat dan sedara-mara En Hubby... nak-nak plak kalau dia bunting pelamin ke kan... tercabarlah aku kan... so sebab tu aku tak tambah pun apabila En Hubby citer ngan aku... bole gitu????
Yang adik dia pun satu hal.. kejer pun tak tetap lagi.. dah menggatal dah... tapi apa nak buat kan... redha jelah.. dah sampai jodoh dia kan... doakan jelahhhh...

9 comments:

tipahvogue March 27, 2009 at 11:25 AM  

sabo bebanyak ye kak!! huhuhu...

atty's March 27, 2009 at 11:27 AM  

sabo ye..
bdk skrg tu ler ikut sgt.rasa..ingat senang kawin.

ima shhs March 27, 2009 at 12:01 PM  

Alah kak... sorilah kalo sy nih berlebih2 lak kan... Tp akak tak nak try cara saya amalkan lak ker..? Penat tanya akak tak jawab punn !!

Anyway... Akak jgn sedih sgt tau !! Allah Maha Adil...

Adios !!

LoVEaQshA March 27, 2009 at 1:41 PM  

sabarla kak..kita senasib..
Ms zura thu adk ipar nk kawin rs frust sgt..Last2 dia mmg bunting pelamin..xperla rzeki dia..

CuTeMiUt78 March 27, 2009 at 2:23 PM  

lor gitu ke.. ish.. keja tak tetap lagi dah ada duit ke nak kawin dan sara anak org tu.. emm.. apa pun byk2 bersabar ya.. insyallah satu hari nnti ada la rezeki

Ena March 27, 2009 at 3:15 PM  

hmmmmm
perkara2 camni kena bykkan sabar.. tp btolla 'berat lg mata memandang berat lg bahu memikul'.. Nanti ena tepekkan buku tu kat blog ye kak.. tapi jgn berharap sgt tau kak, takut tak jadi, akak hampa dan marahkan ena plak huhuhu..
sabar ye kak

Izan March 28, 2009 at 6:48 AM  

dugaan hidup... tambah2 lak budak2 zaman skang mmg susah nk kontrol...

nizza-abira March 28, 2009 at 8:07 PM  

Kalu dah ada keje tetap, saving nak kawen x pe la jugak kan
Tp kalu diri sendiri pun tak de keje, alahaiiiii payah nak cakap tu

Joyah Sempoi March 28, 2009 at 8:25 PM  

bykkan sbr...setiap yg berlaku, pasti ada hikmahnya...mungkin Allah tak bg rezeki yg kita nak tu skang tp...tak mustahil satu msa nanti, Dia akan bagi kembar 3..amin..wish u all the best in life....

pasal budak2 skang ni susah nak cakap coz sy pun adik beradik ramai, kite yang tua...ape yg selalu sy buat ialah doakan diorang dan selalu motivate...apa yg boleh dibantu, kita bantulah..coz i always believe, someday somewhere...diorang nilah yg akan ada di sisi di saat kita memerlukan....trust me..