Rumah Untuk Disewa

>> Sunday, July 12, 2009

Actually aku nak citer skit pasal umah aku yg satu ni... tahun lepas alhamdulillah aku beli satu lagi umah untuk aset aku dihari tua.. maklumlah aku kan takde anak.. so duit yg ado tu kalau aku simpan tak guna gak... sebab aku ni boros orangnya... so dari boros tak tentu hala why not aku belikan aset untuk bakal anak-anak aku nanti...

Rumah ni sebenarnya dah siap lama dah.. tapi aku belum nak sewakan lagi sebab aku belum pasang grill.. tapi elektrik, lampu, kipas dan tikar getah aku dah ready.. cuma grill yg lambat sikit sebab aku laki bini takde masa nak cari quoatation untuk grill tu... so sabtu lepas aku pun call ler satu kontrator cina ni utk buat grill tu.. alhamdulillah semua settle... insyaalah seminggu dua lagi siaplah kan...

oklah stop dulu merapu aku nak iklankan rumah aku ni kot-kot ada sesiapa yg berminat kan... almaklumlah umah baru.. kot ada sesiapa yg duk area putrajaya, kajang, semenyih yg berminat kan.. boleh lah call aku...

Untuk makluman uollss umah aku ni bertempat di Pangsapuri Teratai, kajang... berdepan dengan Klinik Kesihatan kajang.. berdekatan dengan Bandar Teknologi, Highway Silk terus ke Putrajaya, KL, kiranya turun je highway tu dah sampai umah aku ni... sonang benolah...

kemudahan pun banyak.. sekolah dekat, Gaint dekat Tesco dekat, Billion dekat, dan yang paling penting dokat sangat dengan pekan kajang....

Sewa bulanan plak aku lum tetapkan lagi... sebab aku nak penyewa aku yg tetapkan.. sebab aku tgk gak siapa penyewa aku tu... kalau student rege lain, kalau baru kahwin pun lain, sebab aku kesian ngan orang-orang berstatus cam gini... almaklumlahkan baru nak idup... sebab tu aku tak tetapkan lagi... yang penting dia mampu bayar dan lepas aku nak bayar loan bank ...

Apartment aku ni kat tingkat 1 tapi apartment ni ada 8 tingkat sebenarnya.. dan ada kemudahan lift... tapi walaupun ada lift aku tetap beli yg tingkat 1 sebab aku taknak nanti bila lift rosak ke apa satu kejer plak nak memanjat ke tingkat 8 kan.. so 1 lebih baik... bilik plak ada 3 dan 2 bilik air...

oklah jika ada yg berminat leh email kat aku atau tinggalkan pesanan yekkk... tapi sebelum tu layan dulu gambo-gambo umah aku ni....



umah aku ni dekat je ngan sekolah Kebangsaan Bandar Teknologi Kajang




Ni plak peti surat umah aku.. aleh.. mcm umah apartment lain gak kan...


ok umah aku ada kemudahan lift tau.. maklumlah lapan tingkat.. tapi yg penting umah aku tingkat 1..



nilah bangunan umah aku.. dari sudut pandangan luar...



umah ni aku dah pasang kipas dan lampu semua.. dan kemudahan lain ikut permintaan penyewalah yerkkk...



bilik air ada 2 tau.. senang tak berebut...


dari pandangan luar plak.. kiranya kat area koridor gitu...



Hah... ni plak kat tingkat bawah sekali.. kat sini takleh parking sebab kat bawah ni bersih tau.. kalau nak buat majlis kenduri ker atau kenduri kahwin kan boleh buat kat bawah ni.. memang bersih giler... jimat canopy... hanya guna meja dan kerusi jer...

apartment aku ni ada surau gak.. namanya surau Al- hijrah.. Qari dan Qariah dah ramai dah...



ni plak pandangan dari pintu masuk utama... ada 3 bilik dan 2 bilik air...


hihihi.. dah beli tikar getah tapi lum pasang lagi...

10 comments:

Puteri Satu July 13, 2009 at 8:22 AM  

Banyak umah ko....
Aku nak sewa!...Ahaks!...

Unknown July 13, 2009 at 8:41 AM  

baik la tuan umah ni, beshh la kalo tuan umah sume camni, xberkira pon..hihihi!!! boleh tahan ek umah 2.. ;)

RaFFLeSiA MeRaH July 13, 2009 at 8:43 AM  

brape sewa?? nak sewa....hehehe, aku kalo lum beli umah, kot2 opis pindah putrajaya, nak gak la nyewa....tp aku dah beli umah, tunggu jer la siapnyer, nak merasa gak duk umah sendiri aku ni...hikss...

Unknown July 13, 2009 at 8:59 AM  

Uish..bagus²~! Plan mase depan kan... Aku pun nak plan gitu gak... :D

Atie.Rashid July 13, 2009 at 10:42 AM  

bestnye ade byk umh....
not bad umah tu...besar gak...

Delimasari July 13, 2009 at 2:19 PM  

wuittt pandai buat aset utk masa depan.

NizA July 14, 2009 at 2:22 PM  

bagus beli umah for investment....

@reLoG July 15, 2009 at 10:22 AM  

waaa..bestY..cantikY umah n baikY tuan umah..nk sewa umah akakLa..
hahah!
gatal kn..pdhal dok mLk..
tp mcm best jek dpt tuan umah btimbaG rse..hihi
mCm tn umah kt gak.. =)

Anonymous October 26, 2009 at 2:09 PM  

awk beli tikar getah tu katne?

lan June 9, 2010 at 12:43 PM  

salam,, kak camana nk contact?? kwn nk sewa nie..