langkah penjimatan..

>> Tuesday, July 28, 2009

ok.. hari ni aku nak story lat uols kisah bil air kat rumah aku...
korang caya tak.. hampir 2 tahun aku pindah umah ...
aku belum pernah bayar bil air.... FREE....ahakss.....
mana taknya.. bil air aku selalu dibawah paras yang sepatutnya di charge...
dolu-dolukan..
masa baru-baru kami pindah...
staff SYABAS pernah datang umah aku nak minta izin tukar meter baru...
katanya meter umah aku maybe rosak...
sebab penggunaan air tak byk..
dia boleh tanya aku duk umah berapa orang...
bila aku beritahu duk berdua dia tanya aku tak guna air ke...
kelakar kan...
bukan tak guna uols... ko bayangkan...
aku bangun seawal 5.30 pagi.. mandi-mandi..
lepas tu tepat 6.30 pagi aku kuar umah gi kejer..
balik plak tak tentu.. kadang-kadang kul 7 sampai umah..
paling awal pun dalam 6.00 ptg ....
lepas tu mandi-mandi..layan tv jap terus tido...
esok rutin aku sama gak...
cuma ahad je.. berbeza sikit...
basuh baju.. kemas umah.. basuh lantai..basuh keter...
tapi itu pun seminggu sekali... hari-hari biasa penggunaan air
cuma untuk mandi jer... minum..makan..semua kat kedai...
see...... jimat kan..
anyway thanks ... pada kerajaan ...huhuhuhu...

9 comments:

Yanmie July 28, 2009 at 8:19 AM  

salam...

wakakakaa nak gelak dulu..ekceli kita pnya kes sama, sejak selangor buat air free utk 20 meter padu pertama yan x penah lg byr bil, coz pengunaan sir di bawah 20 meter padu...hehe..

penah juga org syabas dtg tukar meter, katanya meter x gerak2...rosak sbb tu bil asik x byr je..bila dh dia tukar tu bil2 masih tetap sama jugak x yah byr..hehe

watie July 28, 2009 at 8:32 AM  

salam..

waa sangant menjimatkan.. kami x dapatlaa nak rasa cam tue coz dok apartment guna meter pemaju.. tapi ada gak cadangan nak tukar meter syabas cuma x tau bila laii...

re = tajuk jek gempak kan tapi isi yilekkkk hihihihi

RaFFLeSiA MeRaH July 28, 2009 at 9:36 AM  

untung la ko...cam umah aku, air dah tentu la bulan2 kena bayor gak, tapi x der la mahal sgt takat 15 ringgit jerrr, tu pun sbb ujung minggu ramai yg bertandang kat umah asben aku tu kan...kalo tak, sure bwh 10 ringgit....dan pasti lah x yah bayar kan sbb air aku pun under SYABAS gak....

nurdaniella July 28, 2009 at 10:03 AM  

salam.. wahhh, untung bebenor ler tu.. 2 tahun free.. mesti syabas nyer orang bengang tu, kot.. diorang kata, ni olang, tadak untung..

Puteri Satu July 28, 2009 at 12:46 PM  

emm mungkin ko jarang mandi kot...tak pun ko mandi cam koboi..guna air ciput! hahahaha...

CuTeMiUt78 July 28, 2009 at 2:00 PM  

salam..
wah.. memang menjimatkan..

Unknown July 28, 2009 at 2:43 PM  

jimat..jimat.. =)

Lea Isnawi July 28, 2009 at 3:22 PM  

wah
bagus2 berjimat...

Joyah Sempoi July 28, 2009 at 11:38 PM  

bestlah kan..skang ni mana bahagian boleh berjimat, kita jimat..maklumlah, semua benda mahal..