Mak saudara yang baik hati..

>> Monday, July 27, 2009

Actually masa aku balik dari kejer jumaat lepas ...abang aku call.. mintak tolong amik anak dia kat Kolej Masterskill kat cheras... yelah kan aku kan duk kajang.. so dah alang-alang balik aku singgah jemput dia balik... sebab ri ni nanti abang aku nak datang KL... nak tgk adik ipar dia beranak...

anak saudara aku ni baru habis SPM.. dapat Politeknik abg aku tak kasi gi.. geram tul aku.... berbuih mulut ni nasihat... haram nak dgr.. nak hantar anak dia kolej jururawat.. terus dapat kejer katanya.. lantaklah.. anak ko kan... aku nasihat je... ilmu tu penting.. dari muda nak cari ilmu... tapi aku pun tak kisah gak.. kalau betul apa yg dirancangkan menjadi.. aku syukur gak.. sebab tahu ajelah.. family aku ni bukan orang senang sgt... semua kejer biasa-biasa je....

harap-harap anak-anak mereka ni boleh membantu mereka ..

Ok....pendekkan citer... Asrama Kolej dia tu.. rumah yg disewa oleh Kolej... sosial beb .. aku tgk budak2 kat sini... satu bangunan asrama lelaki dan pompuan.. campur je.. bilik je lain-lain...

Ain....AWAS...

kalau Mak Ina tahu ko camtu.. siap ko ek...

( warning tu.... )

so lepas amik dia aku bawak dia balik umah aku.. lantak ko lah Ain.. umah Mak Ina boring skit.. sebab budak-budak takde.. 2 laki bini je yg menginap kat umah ni...

malamnya aku jamukan anak saudara aku ni dengan lauk-lauk yg very the..... tapi... biasalah kan lauk yg dibeli di kedai......wakkakakaka...
( sorry tak sempat nak snap gambo )
maklumlah dia kan dah lama tak makan sedap2... soru pun termissed... budget sehhh...

see.... baik hati kan aku... padahal minggu gaji kan... harus makan yg sedap-sedap skit...lalallalla....

lps makan semua kami berborak sakanlah... yang aku geram tu.. dia kata kat hostel dia baru lepas kena ambush ngan JAIS... aku tanyalah nape jadi gitu.. dia kata sebab they all ni sosial.. ada yang meraba kat bawah tangga, bercium kat tpt gelap, tu yang kena tu...

Hah.. see .. ko tgk budak sekarang.... padahal baru kenal tu kat hostel.. dah berani nak buat tu semua.. padahal baru 2 minggu masuk hostel tu...nauzubillahhhhh.....

lepas tu aku tanya dia mana gi warden atau jaga... dia kata warden ngan jaga tak kisah pun.... isshshshh..... nak je aku serang jaga tu... makan gaji buta betul ler....silap-silap jaga pun skali ada skodeng ekkk......

hai.... entahlah... kalau ada pihak pengurusan masterskill yang baca blog aku ni... tolonglah... buat apa yg patut..... jgn pandai amik duit student sampai dekat 60K lepas tu kemudahan dan keselamatan hampeh...

lepas borak-borak seme...... mata aku pun dah beri isyarat nak tido......aku dan Encik hubby mintak diri nak titon.. lantaklah dialah.. nak tido ke tgk tv ke yang penting aku nak titon dulu........ huhuhuhuh!!!!!!

3 comments:

leadleedeea July 27, 2009 at 10:57 AM  

lead penah laaa duduk kat hostel yg satu bangunan ngan boys..2 minggu je duduk situ then lead blah coz sakit mata campur ngan dpt dosa free je klau duduk kat situ lama2...hish2..mmg ader hostel mcm tu kak..better duduk umah je, rela berulang alik dari umah walaupon jauh...

Puteri Satu July 27, 2009 at 1:12 PM  

la yake...hish...hish... kena ambik tindakan tuh.. klu tak rosak budak2 baru kat situ..

ALoNa CintamaniszLite July 27, 2009 at 1:48 PM  

Tu ler kan..kalo dah tokey dia tak amek berat ngan sensitiviti org Islam..nak wat camne.

Jadi sebagai org Islam..kita ada byk pilihan. Bukan kolej jururawat yg itu aje ada dlm m'sia ni. Byk lagi yg elok2.