Petang yg emo

>> Friday, July 24, 2009

Semalam aku borak-borak ngan mama aqilah melalui skype... aku memang selalu borak ngan dia.. lagi plak kebetulan semalam baru balik dari kursus.... mood kejer takde so seharian aku habiskan masa dengan benda-benda yg tak berapa nak berfaedah ni... aahahahkss....

So dalam pada borak-borak dia bagitau aku dia sakan shopping online ngan wawa.. dia kata murahlah...cantiklah.. aku pun mintaklah link web shopping tu... niat dihati saje jer nak cuci-cuci mata... last-last sedang asyik jamu-jamu mata.. leh emo plak aku petang-petang hari tu.... dok layan gambo-gambo ni....











camner? lawo kan.... ni aku nak citer ni... aku sebenarnya yg buat aku emo tu ko tahu naper? sbb aku cedih sgt aku lum berpeluang nak beli semua ni... memang kalo aku ikutkan aku ramai anak saudara tapi bila beli bab baju baby-baby ni aku tak sanggup lagi nak beli.. sbb aku dah cuba dah.. setiap kali aku gi kat baju baby aku mesti cedih... automatik mata aku akan bergenang air mata... pernah sekali aku temankan member aku gi borong baju baby kat sogo.. masa tu aku tahan je air mata aku dari berlinangan... aku buat-buat lawaklahhh... padahal seyes aku ckp aku takleh gi tempat-tempat camtu.....
korang yg takde anak ada tak rasa mcm yg aku rasa?... ke ... hanya aku jer yg berperasaan gitu? entahlah kan... harap-harap ada sinar yg akan menerangi hidup aku nanti... aku tidak mengharap lain kecuali allah makbulkan permintaan aku untuk melahirkan anak sendiri... rasa
sendiri sakit hendak beranak.....rasa sendiri menetekkan anak.. rasa sendiri bangun malam tukar lampin bagai kan...
pejam celik, pejam celik dah 6 tahun aku mengimpikan semua ni... apalah dosa aku hinggakan aku diduga sebegini... takpelah aku redha dengan ketentuannya.... aku yakin satu hari nanti allah akan makbulkan juga permintaan aku... amin...

13 comments:

Puteri Satu July 24, 2009 at 11:20 AM  

Nyesalkan aku kasi link kat ko tau.. ahaks... bukan aku yang bagi ko yang mintak tau...

Unknown July 24, 2009 at 12:26 PM  

akak..sabo la..mungkin ada hikmah dsebaliknya, insyallah..ade rezeki 1 hari nnt ek ;)

Softtouch [Hanim] July 24, 2009 at 12:37 PM  

ala ciannya..sabar yer..dugaan utk awk..sy dapat merasainya mcm mana awk sedih tu wpun sy berkesempatan ada anak..sabar yer..jgn sedih2 ok

Ciklinn July 24, 2009 at 12:58 PM  

saba yer... semua tu dugaan.... linn doakan insyallah satu hari nanti pasti ada rezeki.... aminnn

leadleedeea July 24, 2009 at 1:37 PM  

akak...lead pon rasa mcm tu..kalau teman mmber beli brg2 baby kan,kadang2 tuh cepat2 buat excuse ngan mmber nak pegi toilet..padahal, air mata neh da nak kuar da..so, sabar je laaa kak yek..lead paham sangat2 perasaan akak..

OneSimpleMother July 24, 2009 at 1:52 PM  

rezki anak ni kerje tuhan. kdg2 tu bukan sebab dosa or salah silap kita yg ditimpakan dugaan camni. Allah belum nak sampaikan hajat kita yg satu ni lagi.. tak perlu kita pertikaikan kenapa dan kenapa.. Allah tahu apa yg terbaik untuk kita. kita ikhtiar jer la selagi terdaya. just my 2 cents :)

saya pun sedang menanti dah dekat 3 tahun ni..

zAnNa@mAMaBaTriCE July 24, 2009 at 2:00 PM  

mmm...apa nak cakap
sabar jer lah....
memasing ada dugaan memasing kan..
me pun camtu gark...cuma malas nak layankan sangat...he he he ..

cuba jangan pikir2 sangat
lagi kita pikir lagi sakit jiwa kita nanti.....insya allah
rezeki allah tentukan...
cuma cepat atau lambat jer....

Diarihatiku1976 July 24, 2009 at 2:22 PM  

thanks semua atas nasihat dan dorongan.. hanya blog ini tempat meluahkan...

Ibuhani July 24, 2009 at 2:38 PM  

smua hamba yg disygi akan diduga dgn cara yg berbeza2....sabar ye....

ikan emas July 24, 2009 at 3:50 PM  

Salam,
Jgn la mcm tu...Insyallah ada laa tuu..ala baru 6 thn ada yg lebih dr tu.

Ahaa...apa kt ambik anak angkat n nanti terus u ngandung ! tak caya ? ehh byk yg mujarab

ikan emas July 24, 2009 at 3:52 PM  

Haa...
ni nk pelawa ,mai la bertandang kt blog sy.

M@L@ July 25, 2009 at 11:14 AM  

salam...semoga sinar akan menerangi awak & hubby 1 hari nanti..sabaryer...saya phm perasaan awak..kalo saya ditpt awak pon akan mcm tu..semua ni dugaan dr Nya..

NizA July 29, 2009 at 4:18 PM  

sabo la yang....insya allah ader rezeki tu nnti..doa bnyk2 n usaha tau...