Rakyat didahulukan

>> Thursday, July 16, 2009

Semalam balik dari kejer En Hubby ajak pegi Taman Beringin kat Kepong.. Untuk makluman Kepong dan Batu adalah kawasan jajahan En Hubby... so dia kenalah handle pelbagai aktiviti kemasyarakatan kat situ....

Dan kebetulan pula malam tadi ada pasar malam kat Taman Beringin tu.. bayangkan uolls aku kan duk Kajang... so kalau nak hantar aku balik Kajang dan gi Kepong takker jauh tu... pasar malam plak start kul 5.30 petang... demi suami tercinta berkorbanlah masa dan tenaga ikut dia bekerja .... see!!!!!!! bagus tak aku... ahahahkkksss....

Ok sambung citer tadi... sekarang kan YAB PM kita menggunakan Gagasan 'Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".. so En Hubby pun kena turun padang... edarkan bahan-bahan penerbitan, sambil tu ceramah sikit-sikit.....
cian dia.. padahal siangnya tu dia exam 3 hari ( selasa, rabu dan khamis) tapi dah kejer kan.. so kena turun padang gak.. dia bukan boleh tgk anak buah buat kejer sorang.... lagipun En Hubby aku ni kalau bab kejer 200% komitmen dia beri... ( wah melambung memuji ni.. sayang.. tak reti-reti nak beri kredit apa-apa ker!!... huhuhuhuh )


Hah nilah nama program tu... Program untukmu rakyat....


Dan ni dianatara bahan-bahan penerbitan yg diedarkan...






Ni senarai menteri Kabinat... penting weh benda ni.. pengalaman aku temuduga orang dulukan.. tanya nama menteri pun tak tahu... usahkan nama menteri... nama Perdana Menteri kita pun masa tu ada yg tak tahu... sedih tau....


macam-macam ada.....

Hah.. yang paling laris adalah gambar rasmi YAB Perdana Menteri kita.. sbb gambar ni kena gantung kat semua premis-premis perniagaan, sekolah, persatuan-persatuan kan... dan yang bangganya gambar ini tidak boleh didapati dimana-mana agensi kerajaan lain dan pihak swasta,
hanya Jabatan Penerangan Malaysia saja ok... dan yg penting FREE...


ok.. ni plak PA system... gigih weh.. bawak benda ni berat-berat.. tapi bunyinya.. melentum-lentum kuat.. kalah kedai jual Cd sebelah.... ahahahahkkksss....


masa belum buat pengumuman tu.. tak ramai yg datang.. semua mcm pelik je ... semua takut-takut kot-kot kena beli ke bayar kan...


masa tu yang datang sorang dua je.. ngantuk plak aku duk situ.. takramai orang...


tapi bilan dah dibuat pengumuman oleh Suami tercinta ku.. barulah berduyun tibaaaa.....oooopsss dia bukan sedang menyanyi ok....dia sedang membuat pengumuman dan sedang memberi penerangan serta menyampaikan maklumat berkenaan negara.....wahhhh.. wangga..wanggaaa....


ramai uuu umat yg serbu.....entah baca ke tak kan!!! tapi takpelah... strategi kita yang penting orang datang amik sendiri kat booth bukan kita yg beri.. bermakna dia berminat kan.. so kalau berminat dah tentu baca gak serangkap dua kan... then mesti maklumat dah disampaikan gak kan...



hah... tgk ni.. ramai kan.. bangga aku.. yg penting cina, india, melayu semua datang... tapi ramai yg nak amik gambar YAB PM kita tu...


so lebih kurang kul 9.00 malam lecin booth aku .. habis semua bahan-bahan penerbitan licin....


bila dah habis mestilah suka hatikan... yang jom balik.... esok sayang exam kan... bila nak membaca ni...adohaiiiiii laki aku ni....


eeehhh.. ada lagi muka aku ni.... enteprem sungguh... aahahahahahhkkkksss......
so habislah sudah citer program untukmu rakyat.... bagi sesiapa yg nak gambar YAB PM kita sila pergi ke Jabatan Penerangan Malaysia yang terdekat dengan anda ya....
oklah... akak chau dulu..... daaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

9 comments:

RaFFLeSiA MeRaH July 16, 2009 at 9:34 AM  

oooo...ni cam masa aku jumpa si asnida dulu kat pasar mlm umah aku...huhuhu....dia nak kasi aku poster kabinet, aku ckp x nak aku, melambak kat opis aku...hehehehe....

SyaNa July 16, 2009 at 9:41 AM  

sure letihkan dok congok kt booth tu
huhuhu mmg kena bg kedit ni

PuteriSatu July 16, 2009 at 9:51 AM  

Kepong ni tempat husbandku membesar....ahaks...

CINTAMANISZ Lite July 16, 2009 at 10:08 AM  

Demi negara yg tercinta..
Ku curahkan bakti penuh setia..

hehe..bagus..tugas yg murni jugak ni.

AQisH July 16, 2009 at 11:02 AM  

amboii meriahnyer gamba² penerangan ;-)

Delimasari July 16, 2009 at 12:31 PM  

w/pun letih dan penat - berbaloi -
kerana 1 malaysia

ez July 16, 2009 at 12:56 PM  

berkhidmat utk negara..hehehe

Fara_Adura July 16, 2009 at 7:21 PM  

Wahh..berbaloi eh melangut lama2 kat booth tue..he2.Ramai yang datang..hiks..:D

~~ciklinn~~ July 16, 2009 at 9:38 PM  

wahh rajinnyer ...
sesekali join teman husben camni best gak kan... hehehhe

hishh harus potong kepara kalu sapa tak tau nama PM...