La... suspen jer...

>> Tuesday, July 7, 2009

sambung citer semalam ekk....

Masa kat Tesco tu kan.. aku tgk En Hubby aku amik asam kecut @ asam boi warna merah... confius gak.. nak buat per lah laki aku ni... tapi lantak aarr.... aku pun sesambil tu gi beli lauk-pauk kat sana.. dah kebetulan nampak udang mcm fresh je kan.. teringin plak aku nak buat sambal udang.. masa nak bayar tu aku tgk En Hubby tersengeh dah kat aku.. dah bayar katanya... waduh kok cepat betul dia bayar... apa yg dibelinya tak ketahuan plak aku...

sampai je kat umah aku buka plastik beg rupanya nihah dia beli....nak buat aiskrim malaysia rupanya ....huhuhuhuhu.....


dia beli nilah.. plastik aiskrim dan asam boi @ asam kecut merah...


lepas tu dia buat air gula.... ( jgn manis sgt tau )




masukkan sebiji asam kecut @ asam boi kecut ke dalam plastik


Tuangkan air gula

Taraaaa.............. dah siap.. aiskrim malaysia........ so masukkan kedalam peti ais untuk dibekukan...

Teringat plak... zaman kanak-kanak dulu.... masa tu harganya Rm 0.10 je... now tak tahulah berapa regenya....

15 comments:

Jade July 7, 2009 at 9:41 AM  

sedapkan aiskrim tu.. skrg ni suah nk jumpa dah..

SyaNa July 7, 2009 at 9:57 AM  

eeiieeee shedapnye..
lama tak mkn eskem mesia ni
aku suke eskem milo

SyaNa July 7, 2009 at 9:57 AM  

makkkciikkkk nak eskem satuuuuu

nURmALa mAZLan July 7, 2009 at 10:13 AM  

ye la kak
teringat pulak masa kecik² dulu
ais krim ni jual 10sen satu kan
fuh!!! rindu zaman tu..

pasni suh en.hubby buat ais krim malaysia milo pulak..hiks!

mummysyafie July 7, 2009 at 10:15 AM  

nak nerai gak la buat aiskrim malaysia ni

niza July 7, 2009 at 10:43 AM  

uishhh...saspen2...hehehe...

CINTAMANISZ Lite July 7, 2009 at 11:05 AM  

pergh..aiskrim ni menyejukkan tekak ketika dahaga kepanasan, hehe. Meh laa sebatang..ekekek..

Zawiyah July 7, 2009 at 11:52 AM  

best lak...nti nak buat jugak la ais krim malaysia ni..aiskrim milo n ais krim bubur kacang hijau tu..best!

IZAN July 7, 2009 at 1:27 PM  

memang suspen betul! cettt.. hehehe
annywayy sedapp nyer eskremm asam boiiii.. my peberetttt tuhhhh

atty's July 7, 2009 at 2:44 PM  

sedapkan aiskrim tu.

lea July 7, 2009 at 3:02 PM  

rajin husband wat eskrim..
nak satu
hehe

leadleedeea July 7, 2009 at 3:17 PM  

sedap nye kak....lead sukeeeeee eskrem neh...uwaaaaa nak satu kak...

watie July 7, 2009 at 5:12 PM  

lama x makan aiskrim mesia nie hihihi

Delimasari July 9, 2009 at 9:21 AM  

mmg sodap aiskrim ni. klu kte balik Ipoh - kte akan bantu adek kte wat aiskrim ni - banyak wat jual budak2 ramai membeli. sonok - 20 sen satu

iedaLUVsham July 10, 2009 at 11:16 AM  

sedapnyer!!! ieda suke giler aiskrim asam masin nih, sedap!!! =) dulu2 slalu gak buat, hehehe!!!