~ Lawatan ke RTM ~

>> Tuesday, May 12, 2009

Sebelum ni saya ada beritahu yang saya menjadi urusetia Program Integrasi Sabah Sarawak kan.. So kalau uolss nak tahu salah satu dari program lawatan ni ialah melawat RTM... Program ni sebenarnya more to jalan-jalan.. tapi jalan-jalan yang berfaedah le.. sebab they all ni dikalangan orang-orang yang tidak pernah datang ke Semanjung Malaysia..cian kan...so uolls layan jelah gambo-gambo yang sempat saya amik...

Kat RTM ni kalau uolls nak tahu ada Wisma TV, Wisma Radio, IPPTAR, dan IBC


sesi penerangan oleh wakil RTM.. nampak tak background studio tu hijau.. nak tahu nape.. sebab kalau uoll pasan bila baca berita kat tv ada kita nampak mcm-mcm gambar kan.. so itulah sebabnya warna hijau.. sistem digital...


ni plak pedal untuk pembaca berita.. rupanya uolss.. bila baca berita kaki pembaca berita tu kena tekal pedal ni.. untuk jalankan berita di skrin mengikut kelajuan mereka sendiri.. kalau laju tekan lajulah dia baca.. kalau slow maka slowlah dia baca.. huhuh... mcm bawa keter plak...




bila tekan pedal ni skrin depan pembaca berita akan kuarlah mcm ni....

ni plak kamera yang digunakan... byk mak datuk oiii...fening den...


Tgh sakan melawat tiba-tiba nampak plak si Aizat AF ni datang... apa lagi.. sakan le amik gambo.. saya je takde bergambo ngan Aizat.. tapi wehhh... agak kurus gak si Aizat ni tau.. dulu masa kat AF montel sungguh.. menjadi diet dia...


ni plak kalau nak tahu Auditorium Perdana.. kat sinilah selalunya RTM buat zoom in, Bintang RTM, HMI, dsbnya.... boleh muat around 800 org tau..


Ni lampu-lampu yg ado.. byk gilerrrr wehh... kasik fening iteewww teknikal.....huhuhuhuh...




lps tu kami singgah ke Wisma Radio plak.. kat sinilah semua stesen radio di malaysia ada.. cuma radio negeri-negeri je takde kecuali Selangor..
dari lawatan saya.. sebenarnya saya tgk RTM lebih canggih dari stesen lain.. tapi maybe dah terlampau canggih sehinggakan org-org lama tak tahu nak guna cam ner kan.. so tu yang tak dapek nak nolongnya tu... saya harap dengan sisitem pendigitalan nanti RTM akan lebih dikenali...
oklah uoll rasanya itu saja yg sempat diupdate.. ada byk lagi.. tapi.. nantilah kalau ada masa lagi saya akan update ekk... ok cauu dulu...

6 comments:

++eden|essey++ May 12, 2009 at 10:20 AM  

heeehhee...besh kan g cni....
sepupu ade sorg keje kt cni...

RaFFLeSiA MeRaH May 12, 2009 at 10:25 AM  

oooohooo...gitu org baca berita yerk.....baru la aku tauuu....

ima shhs May 12, 2009 at 10:27 AM  

huhuhu.....

mslvoe May 12, 2009 at 10:31 AM  

dulu sha pnh g RTM ms lawatan sekolah.. dh lama ms darjah 4 kot..

tringin gak nk masuk lagi tgok org baca berita

Ibuhani May 12, 2009 at 10:56 AM  

oh...mcm tourist guide tu...

m@m@yAyA May 12, 2009 at 2:28 PM  

Akak bestnyer dpt g sn..
Leh thu camner cr dorg keje erk..