~Ibu Kesayanganku~

>> Tuesday, May 12, 2009

Minggu ni ramai yg buat N3 Hari Ibu kan... so saya pun nak amik kesempatan gak nak enterprem kat blog ni wajah ibu kesayanganku..
nilah ibu saya...


namanya Maimon bt Jaafar. Umurnya tahun ni dah 70 Tahun... inilah ibu yang membesarkan kami 14 orang adik beradik.. dulu dia kejer sebagai penoreh getah dan sekarang semenjak tahun 1993 dia menjadi surirumahtangga.. 30 Mei 2007 mak dah jadi balu.. abah dah meninggal sakit tua..sekarang mak duk sorang tapi bila malam abang bawa mak tidur umah dia.. entah nama mak tak nak gi umah anak-anak yg lain.. tapi kalau sekali sekala mak datang gak umah saya kat KL... tapi untuk tinggal lama dia tak mau.. dia sayang tinggalkan umah kat kg...

Mak ada cucu seramai 40 orang.. yg kecik sekali cucu dia ialah budak bogel tu.. Adam Harith tu...
so sempena hari ibu hari tu saya balik umah mak kat Muar nak meraikan kegembiraan bersama mak tersayang... kami buat makan-makan bersama-keluarga je... masa hari ibu tu... mak dapat 3 biji cake dari adik beradik ku yg lain... oklah... apapun.. yg penting saya terlalu sayangkan mak saya... insyaalah pesanan mak saya akan ingat hingga akhir hayat...

love u mak...

6 comments:

mama | sarah | syimir May 12, 2009 at 1:58 PM  

kak, muar kat mana?
kg saya kat serom, sg mati...

ppb_ppkp May 12, 2009 at 2:17 PM  

mak akak nampak muda..
akak anak bongsu ke

Diarihatiku1976 May 12, 2009 at 2:29 PM  

muar.. kat jalan bakri.. akak nak bungsu...

:. aYu .: May 12, 2009 at 3:17 PM  

hehe..ayu anak muar gak..orang parit amal...hehe

atty's May 12, 2009 at 4:15 PM  

ramai cucu ..mesti meriah..kalo semua ado.

Ma'am_Chelsea May 12, 2009 at 4:18 PM  

Biasala kan?

Mak2 memang xnak tggalkan kg...

Syg nak tggalkan rumah, ayam itik, kebun dll...

Rindu sgt kat mak...:'(