Lawatan ke Menara Berkembar KLCC

>> Thursday, May 14, 2009

ok.. nak sambung citer saya gi lawatan ke Menara berkembar KLCC.. berapa ramai dinatara anda semua rakan-rakan blog saya yg dah pernah naik menara berkembar Petronas ke tingkat 41 dan 42 tu?.... eerrmmm kalau ada baguslah tu.. tapi kalau lum.. meh dekat sikit saya nak citer ni... huhuhuhuhuh...

Sebenarnya saya dah banyak kali naik.. maklumlah saya kan dulu kejer Tourism Malaysia so memang selalu lah dapat naik tempat-tempat yg menjadi kebanggaan rakyat malaysia ni kan... So bila saya pindah ke pejabat baru ni.. saya pun gunakanlah kuasa yang ada untuk membawa peserta integrasi saya untuk naik ke Menara Berkembar KLCC tu...

Kalau uolls nak tahu untuk naik ke sini kita kena buat surat appointment.. kalau tak kita kena beratur seawal jam 6.30 pagi hinggalah jam 8.00 pagi kaunter tiket tu dibuka... sebab seawal jam 6.30 pagi tu ramai pelancong dah beratur panjang untuk dapatkannnya.. sebab sehari hanya 1000 orang saja yg dibenarkan.....

time saya tiba tu lebih kurang jam 2.00 petang.. ramai lagi tourist yg datang nak amik tiket percuma tu untuk naik ke Twin Tower tapi nilah hasilnya......



ok sebelum kami naik tu kami ditempatkan disatu sudut untuk melihat penerangan dan persembahan 3D berkenaan sejarah tertubuhnya Twin Tower ni.... semua kena pakai cermin mata golap.... huhuhuhuhu.... melaram acik......














Lepas tu baru kami dibawa naik lift yg memang laju giler.. lupa plak berapa tingkat bersamaan dengan berapa minit ekk... tapi memang lajulah......

Then sampai kat sana kami diberi taklimat tentang sejarah pembinaannya... lepas tu kami dibenarkan mengambil gambar dan merasai pengalaman menyeberanginya selama 15 minit jer...... yg pasti yg saya ingat ialah Tun Dr Mahathir Mohamad opisnya di tingkat 36 manakala pengerusi Petronas ditingkat 38.. itu jo yg saya ingat.... yang lain-lain tu hampeh nak ingatnya walaupun dah byk kali naik... huhuhuhuhuhu... buta sejarah ekk ....


Apapun saya memang berbangga kerana Jasa Y.Bhg Tun byk memperkenalkan Malaysia di mata dan peta dunia.....harapan sebagai rakyat Malaysia.. lupakan sengketa.. bangkitlah wahai rakyat Malaysia.. sama-sama bangunkan negara.... binalah kemajuan-kemajuan sepertimana Y.Bhg Tun lakukan....huhuhuhuhuh......boleh gitu... ayat komunikasi pembujukan... huhuhuhuhu............



14 comments:

nita May 14, 2009 at 8:23 AM  

haaa? siap kena wat surat appointment eh.. baru lerr akak taw..

Umie May 14, 2009 at 8:47 AM  

salam kak..best nyer dapat g twin tower..

Nurhayati May 14, 2009 at 8:48 AM  

tak pernah naik KLCC skybridge ...huhuhu ketinggalan tul kan. =( kena wat appointment letter la plak yer.. kalau tak kena q awal2 kat kaunter owh tidakkkk

Aspalela May 14, 2009 at 10:12 AM  

ekekekekke....

best la ekk..nmpj semua pemandangan...

saya lom penah pegi..

brapa harga tiket masok nye kak???
tp saya ni teramatlah gayattttttt klu berada di tempat tinggi...menggigil lutut :)

cikceriacorner May 14, 2009 at 11:09 AM  

wah..bestnye kak..sy xpenah lg naik bridge klcc tu..ehehhe

mummysyafie May 14, 2009 at 11:39 AM  

tak penah lagi sampai skybridge ni.best nya

kiter tukar link yer

RaFFLeSiA MeRaH May 14, 2009 at 12:23 PM  

huhuhu...syok arrr ko duk tmpt tinggi nun dipuncak langit sane....sakan ko berposing, elok ko x gayat yer...

Anonymous May 14, 2009 at 1:18 PM  

bestkan p KLCC..hehehe..sy kalau sampai kat KLCC suka sangat dongak kat atas..pastu rasa nak jatuh..hahaha..tinggi sangat..tapi tak penah lagik naik skybridge tu..harap2 one day nanti dapat naik..:)

Nadia Dzai May 14, 2009 at 4:28 PM  

sy pernah naik 2 kali kot :P

attyfir May 14, 2009 at 7:04 PM  

salam..kty lom penah naik lagi..
bila ler nak dpt peluang nie.

M@L@ May 15, 2009 at 10:29 AM  

saya pon lom penah naik...

linahilmin May 15, 2009 at 7:59 PM  

salam ziarah...
kita pun x penah g sampai atas2 tu. jenjalan kt shopping mall tu je...
trivia; kali terakhir saya gi klcc adalah 2 thn lepas! adesssss!

Izan May 16, 2009 at 3:18 AM  

camana nak wat appointment. mirko byk kali ajak tp nak beratur pepagi buta tu rasa tak mampu la plak... huhuhuhuhu. nk wat appointment leh tak???

Riko Adryansyah December 21, 2015 at 4:31 PM  

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan yang baik dengan penuh rasa kekeluargaan dengan harga tour yang sangat berpatutan di daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia seperti : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Contact person : Riko Adryansyah
Mobile : +6281365654104 ( WhatsApp )
E-Mail : riko_kitaholidays@yahoo.com