Citer seram

>> Tuesday, May 26, 2009

Ok.. la ni aku nak citer seram kat uollss.. sesuatu yg terjadi sewaktu menghadiri kursus Team Building di Eagle Ranch Resort, Port Dickson, Negeri Sembilan hari tu.... Sebenarnya bukan tempat tu yg problem.. jgn salah sangka... tempat tu memang best.. semua aktiviti lasak ado kek sinu..... setakat nak kuarkan peluh memang sebesen aar peluh kuar... tapi apa yg tak bestnya bila we all diganggu oleh sesuatu...

Kebetulan masa hari pertama tu lepas je pendaftaran pilot kami bawaklah they all gi minum-minum kat tepi pantai... masa dalam perjalanan balik tu... tetiba adalah sekor mamat ni yg merempet tapi tak berapa nak pandai ... kot L ke lesen nye tak taulah kan... masa tu mamat ni nak motong van kami tak lepas sebab depan ada pajero... last-last.. hah ko.. berdentumlah...... putus kaki wa cakap lu.... itulah akibat merempet tak tentu hala... dah belanggo tukan kesian plak we all tgk dia.. terkapai-kapai kat situ... angkatlah gi hospital... masa tu darah jgn ckplah.. byk giler... adolah kat van.. selipar abg pilot yg nolong tu.. baju dia kena darah sikit kan...

settle hantar gi hospital... hari dah malam.. nak basuh van, selipar, baju mana sempat kan.. main letakjelah kat dalam bilik tu hahh...

last-last nak dijadikan citer.. malam tu abg pilot tu diganggu oleh sesuatu... Tetiba sesak nafas dia masa tgh tidur tu.. tercungap-cungap mcm kena hempap katanya... member sebelah katil dia dok nolonglahhhh.... mujur takde apa-apa belaku...lepas tetiba je TV they all buka.. tutup.. buka..tutup... uollss... ee seram plak saya....

masa tu saya tak tahu apa-apalah... saya doklah tidur sesorang kat bilik.. mujur gak takde apa yang berlaku pada saya masa tu...

Lepas tu esoknya... abg tu heboh duk citer ngan org lain.. masa tu saya caya tapi mcm tak caya... tapi seram gaklah... last-last malam tu saya angkut bantal semua tumpang tido ngan peserta ... biasalah saya kalau dah penat .. letak kepala tak ingat apa dah... bedengkur bagai.. hantu pun takut ngan saya kot... huhuhuhu

So malam kedua tu... member saya plak pompuan kena kacau... masa maghrib tu dia tgh baring kat katil ... tetiba laci sebelah katil dia boleh terbuka... katanya lahhh.. tak tahulah betul tak betul... lepas tu malam masa nak tidur tu.. dalam kul 2 pagi tu katanya... tapak kaki dia mcm ada orang cuit.. geli-geli gitu... lepas tu tak habis tapak kaki rambut dia plak kena tarik...bukan tarik kuat tu.. tarik mcm main-main tu... eee seram saya.. selisih kan...masa tu padahal saya ada sebilik ngan dia... member sorang lagi sedar... berpeluk-peluk they all.. saya boleh tidur mati... eeeeee.. malu je...

Hah.. itulah citer seram yang berlaku sepanjang kursus tu... saya mulalah bimbang uolls... last-last my boss datang masa nak beri sijil kepada peserta boleh plak my boss kata 22 jun 2009 nanti tempat ni dipilih untuk buat kursus Team Building siri 2/2009 plak... aduuusssss... cam ner ni... yg seram tu my bos leh kata saya jadi urusetia nanti... waduhhhh... kacau ni... risau ni.. manalah tahu kot-kot makhluk tu tunggu saya plak ekk.... eeeeee selisihnyaa.......na'u zubillah......

10 comments:

shafarina May 26, 2009 at 8:52 AM  

Aiyoooo. Pernah pergi dan dok kat Eagle Ranch tu, so far OK jek. Cuma pantai dia dalam sangat jadi tak pergi ler. Mandi jakuzi jek. :)



Takat ni x pernah la tengok eksiden @ tlg eksiden yg darah2 gitu.

wawa May 26, 2009 at 9:33 AM  

wahhhh menariknya pengalamna kali ni...

SyaNa May 26, 2009 at 9:37 AM  

aiyakk..takot nye..putus kaki org tu ye..

RaFFLeSiA MeRaH May 26, 2009 at 12:09 PM  

ko kalau nak ajak aku join kursus ko, jgn ditempah tempat tu lagi yerk...wekekekeke.....takut arrrrr.....

attyfir May 26, 2009 at 12:29 PM  

seram...nya..walupun suka tgk citer seram..tp kalo dah alami betui2..takut.hehehehe

Puteri Satu May 26, 2009 at 2:37 PM  

nasib aku tak gi..klu tak...adoi....takooooooooooott...

mslvoe May 26, 2009 at 9:26 PM  

kalo sha jadi akak minta balik kot.. sha nie pnakut

Diarihatiku1976 May 27, 2009 at 7:18 AM  

sha cam ner nak minta balik.. kalau dah jadi urusetia kursus kan.. redha jelah...

Delimasari May 27, 2009 at 9:27 AM  

kena berhati2 le next kursus

Joyah Sempoi May 27, 2009 at 10:00 PM  

ikut pengalaman kita, ada certain2 resort/hotel kat area PD tu mmg 'berpenghuni'...pernah jugak ofis buat kursus kat resort yang sebelah pantai (tak ingat plak namanya)...peserta2 kursus diganggu sampai nak balik mlm tu jugak...

'penghuni2' macam ni mmg suke kacau2 kita...main2 jerk tapi kitalah takut..tak nampak apakebendanyakan...