Kg En Hubby -Part 3

>> Tuesday, June 16, 2009

sepanjang aku kat kg.. aku sempatlah tgk result adik ipar bungsu aku tu.. kiranya dialah satu-satunya pompuan dalam keluarga En hubby.. resultnya.. makkk aiiii.... terukkkkkkkkk... padahal tahun ni PMR..... tapi... eee takleh nak cakp teruknya....... kaya dengan D & E je ko...adussss...

dalam pada tu aku tgk En hubby termenung je..aku tahu mesti dia kenangkan adik beradik dia yg takleh nak harap.. satu tak nak dgr ckp dia... so aku pun gatal buka mulut dengan dia.. aku bincang dengan dia... kalau-kalau dia nak bawak adik bungsu dia tu ke Kuala Lumpur.. sekolahkan kat KL ni hah...sebab tak lama lagi nak SPM... sekurang-kurangnya dapat lepas kejer kerani jadilah kan.... ni kalau dah D & E apa kejer nak buat... boleh gak berjaya mcm orang lain tapi tulah kan nasib-nasib badan .... rezeki kita tak tahu.. tapi yg penting usaha...

So bila difikir-fikir aku rasa takpelah aku pun takde anak... so aku berkorban lah jaga adik dia tahun depan.. anak yatim kan... kot-kot lepas ni berkat bawa anak yatim nanti aku ngandung ke kan... aminnnnnnn........

Aku dan En Hubby bincang dah dengan ayah dia.. ayah nya kata bawalah... mak tirinya pun kata gitu... agaknya lagi suka kot.. En hubby tanya adiknya.. adiknya mcm berbelah bahagi... tapi tgklah camner .. lepas ni..... lepaskan PMR dulu....

Aku harap keputusan yang aku buat ni tak salah... sebab niat aku nak membantu... aku ikhlas... selagi dia belum 18 tahun boleh dilabel anak yatim kan.... so biarlah aku cuba didik....
So uolss doakan ekkk..... kot ada sinar bahagia selepas ni... aminnnnn...

9 comments:

HappyIrfa June 16, 2009 at 1:26 PM  

BAGUS NIAT MURNI KO TU..SEMOGA ADIK IPAR TU MENGHARGAI USAHA KO..

Diarihatiku1976 June 16, 2009 at 1:29 PM  

aku harap pun gitu..

Ibuhani June 16, 2009 at 1:33 PM  

alhamdulillah....bela anak yatim bagus.....lg pun bukan org lain...adik ipar sendiri...sama dgn jd ibu...selamat menjadi ibu yg baik n ikhlas ye Ina...

PuteriSatu June 16, 2009 at 2:09 PM  

a'a elokla tuh.... bawak je sini..ko pun tak de tanggungan...

CINTAMANISZ Lite June 16, 2009 at 2:50 PM  

Hmm..dah pikir ranum-ranum ke nak ajak adik ipar dok sekali ni?
Bukan pe..niat dah baik tapi kalo makan hati, susah gak.

AbQar|'s June 16, 2009 at 2:51 PM  

Insya Allah..niat dah ada..teruskan la...klu pompuan nih mungkin mudah skit nk didik...pengalaman jaga adik ipar lelaki..subhanallah..memula ok..pastu dia perasan org syg sgt2 la kt dia..buat perangai...Allah..sampai sekarang..lantak ko la..ckp skit melawan sgt..sampai skrg..tgk dia pun naik menyampah...!!!bukan benci anak yatim..tapi benci sungguh anak yatim yg tak sedar diri....

Delimasari June 16, 2009 at 3:48 PM  

elok le tu - niat yg baik diteruskan.. semuga berjaya

leadleedeea June 16, 2009 at 8:59 PM  

Alahamdulillah kak..harap2 doa akak tu termakbul k..Aminnnn

noniey alias June 18, 2009 at 2:29 PM  

alhamdulillah.. bagus niat tu.. mana tau lepas ni ada rezeki ko plak ke..