Citer sedih lagi..

>> Monday, June 15, 2009

Ok la ni aku tak nak citer apa.. aku cuma nak citer kisah sedih aku kat sana...

Peristiwa pertama..

aku; mak .. muni mana?

mak; balik umah mak dia.. dia kan tgh sarat ngandung.. tgh tunggu hari je tu...

aku; ooooooooo

tersentap hati aku dgr..... bila plak lah si muni ni ngandung.... aku tanyalah en hubby....

aku; yang muni ngandung ayang tak ckp pun ngan honey?

en hubby; malas nak cakap.. nanti honey sensitif...

aku; diam je tanpa kata apa-apa... masa tu hati aku mcm kena sentap je tau... adik ipar dah sampai nak beranak ke dua tapi aku masih gak gini.....

Peristiwa kedua....

semua tahu kan aku balik kg ni sebab adik ipar aku nak betunang.. so mcm biasa gak.. setiap kali aku balik kg ada je suara-suara sumbang yang kedengaran...

mulut busuk; hah... man dah bertunang.. kejap je kan masa berlalu... lepas ni dgr-dgr mesti dah nak dekat beranak plak.... yang ko ni na... nape simpan dalam perut tu lama-lama?

( ayat puaka... boleh dia kata simpan dalam perut lama-lama... giler ke apa... )

aku; diam je.. malas nak layan dan blah mcm tu je... rasa nak ludah je muka dia tu..

Peristiwa ketiga

sejak aku sampai je sehinggalah hari nak balik.. ayat yg aku selalu dgr ialah;

si farish dah tahu minta aiskrim, si farish dah tahu naik basikal.. si faris dah tahu minta jajan... si farish dah tahu ckp dalam tepon... asyik ulang-ulang.. citer kisah cucu dia...

tak habis tu je.. tambah lagi satu umat... si tirah dah tumbuh gigi banyk... si tirah dah tahu makan jajan.. si tirah dah tahu panggil nenek ngan tok ki.. si tirah dah tahu ini.. sitirah dah tahu itu... eee geram tul aku... takde perasaan ke gamaknya mereka-mereka ini... jagalah perasaan aku sikit....

12 comments:

ppb_ppkp June 15, 2009 at 7:08 PM  

akak..jgn la sedey mcm ni..
imah pon turut sedey.
imah penah gak hadapi situasi mcm akak..tapi imah dushhhh balik.
baru tau puaka xpuaka nyer mulut kita..ikut sedap jer nak kata..
rileks akak ek...toksah dilayan mental punya org mcm tu...xpercaya pada Allah depa ni....

Fara_Adura June 15, 2009 at 7:11 PM  

Siannye..simpati sangat..sabar banyak yer. Memang kalo da mulut busuk+hati busuk..memang keje menyakitkan ati orang aje..sabau yer

atty's June 15, 2009 at 7:29 PM  

mmg kita akan tertekan setiap kali dgr..org tanya..

~ain June 15, 2009 at 7:58 PM  

Sabar laa kak.. Allah bersama orang yang sabar..

cik mas June 15, 2009 at 8:07 PM  

hanya org yg mengalaminya jer yg memahami prasaan org2 mcm kta ni.. mereka tak tahu dan mereka boleh kata apa saje.. mmg geram dgn org2 mcm ni tapi itulah.. mulut tempayan boleh ditutup. mulut org ni.. hanya Allah yg mampu membalasnya..

leadleedeea June 15, 2009 at 8:25 PM  

akak...sama laaa kita kak oi...mulut puaka @ mulut ponti neh mmg jgn dlayan sgt..lead balik kg hari tuh pon kena jugak...hadoih mmg sesak otak kite neh kak..tapi tulah, mmg kena SABAR...mmg rimas klau dgr org citer pasal anak2 diorang...ntah laaa kak..lead pon sometimes leh lost control jgak..huhu~!!

Gieyana June 15, 2009 at 9:46 PM  

Sbar yer..mmg mcm tue manusia...ada ajer x kena kt mata diaorang..kalau diaorg dok kt tpt kita br tau kan..sy pon penah lalui mcm akak lalui dulu...pernah juga makcik kat kg tu tegur...ko ni x der apa2 ker? @ cuma ada taik jer kat perut tu..sedeyyy sgt2..so tawakkal jer ler...ada hikmah disebalik dugaan Allah Taala tu..persetankan apa yg org cakap yer.. :)

Rasyidah Abd. Aziz June 16, 2009 at 3:27 AM  

sedihnya...selalu sangat manusia2 macam tu suka hina orang sesuka hati...takpa, janji kita ikhtiar..ALLAH lebih mengetahui...Cuba minum air zamzam menghadap ke kiblat dan berdoa pada ALLAH, mana tau berhasil...INSYAALLAH...saya turut mendoakan

LoVEaQshA June 16, 2009 at 9:53 AM  

Erm sbr yer kak..Cm kita jer yg thu apa perasaan kita dlm nk hadapi mslh nie sume!!!~
zura pn dh bosn ngna sume nie tp tuela mulut org specially yg berpuaka nie mmg sush nk diubtkan..
Same goes 2 me kak,adk ipar dh sarat sgt skrg asyk sume lebihkn dia..
tue zura xksh sgt tp nape msti nk bndg2kan zura ngna dia???drg nie sume dh xthu kut kak yg nie sume rzeki!!!~
Xpela kak yg penting kita berusaha n abaikan dorg jer!!!~

Zawiyah June 16, 2009 at 10:32 AM  

sabar la..mmg betul2 menyakitkan hati kata2 depa tu. hanya org yg mengalaminya aje yg tau. sy pun dah tak suka nak balik kg semua sebab soalan2 berpuaka mcm ni la. huhu...apa la nasib diri..ujian seberat ini.

noniey alias June 17, 2009 at 10:36 AM  

sedihnya.. tak mampu nak cakap apa.. sabar je lah..

Izan June 18, 2009 at 8:51 AM  

mulut org kak ina. sabar bebanyak. bila tiba rezeki akak nnt insyallah mencurah2. time tu mesti umat2 tu akan mengata jugak. kisah mak kawan saya pun sama. bila tak boleh beranak kene kata ngan sedara mara bila da beranak kene kata jugak. mulut org mmg tak leh dok diam. kita kene tabahkan hati jer dgr kata2 org hati busuk.